یزدفردا: نخستین نمایشگاه و رویداد تخصصی تأمین مالی و سرمایه گذاری با استقبال گرم سرمایه گذاران، شرکت‌های تأمین سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها، سکوهای تأمین مالی جمعی و سایر نهادهای کلیدی تأمین مالی و سرمایه گذاری در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: اداره کل امور اقتصادی و دارایی و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد به عنوان متولیان امر سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی با حضور فعال در این رویداد مهم اقتصادی و مالی، ظرفیت های این بخش ها را عرضه کردند. 

آشنایی با روش های نوین تأمین مالی در سطح خرد و کلان، ارائه فرصت های سرمایه گذاری استان، کمک به رونق، توسعه و توانمندسازی کسب و کارها و صنایع و جذب منابع مالی برای تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام یا راکد استان از اهداف برگزاری نمایشگاه اعلام شد که به گفته صاحب نظران  و متولیان امور، این اهداف به خوبی دنبال و محقق شد. 

محل برگزاری نمایشگاه محل رفت و آمد سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و به تالار گفت و گوهای اقتصادی تبدیل و فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران، فعالان و بنگاههای اقتصادی گسترانیده شد. 

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد می گوید: نمایشگاه محل برگزاری مراودات، ارتباطات، گفت و گوها ، مذاکرات و نشست های میان متولیان و ذینفعان است و آثار عملی و نتایج آن پس از گذشت مدت زمانی حاصل می شود. 

سعید نورایمانی در گفت و گویی افزود: در مدت برگزاری نمایشگاه، شماری از سرمایه گذاران آمادگی خود را برای مشارکت و فعالیت در سرمایه گذاری و کمک به رفع نیازهای مالی شرکت ها و بنگاههای اقتصادی اعلام کردند و ما در مذاکراتی که با آنها داشتیم ضمن معرفی ظرفیت ها و طرح های اقتصادی، آنها را به بنگاههای اقتصادی و واحدهای تولیدی معرفی کردیم و به نوعی می توان گفت  پیوندی اقتصادی بین آنها برقرار شد. 

وی اضافه کرد: اگر چه بانک ها در پرداخت تسهیلات به بنگاههای اقتصادی محدودیت هایی دارند؛ اما حضور فعال آنها در نمایشگاه باعث شد تا هلدینگ ها و موسسات مالی وابسته به بانک ها در بحث سرمایه گذاری و تامین مالی مشارکت و به تحقق اهداف برگزاری نمایشگاه کمک کنند. 

وی بازدید خوب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از نمایشگاه را از دیگر دستاوردهای نمایشگاه عنوان کرد و گفت: در حاشیه برگزاری نمایشگاه، نشست های تخصصی با موضوع  های مرتبط با نمایشگاه برگزار شد و با توجه به اینکه نمایشگاه نخستین رویداد در بحث سرمایه گذاری و مالی بود اتفاقات خوبی در زمینه شناسایی ظرفیت های این دو بخش افتاد و در مجموع فضای خوب همراه با فرهنگ سازی، ایجاد شناخت ظرفیت ها و رفع نیازها ایجاد شد. 

نورایمانی تصریح کرد: همچنین ضمن بررسی مسایل و مشکلات حوزه سرمایه گذاری و تامین مالی، ارتباطات خوبی بین دستگاههای حوزه اقتصادی بخش دولت با بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی و صنعت و معدن برقرار شد. 

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی در زمینه تامین مالی و ورود ماشین آلات خط تولید دارای مشکلاتی بودند که طی توافقاتی که صورت گرفت مقرر شد سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مشارکت با آنها این مشکلات را رفع کنند. 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم گفت: ظرفیت های سرمایه گذاری بخش های مختلف را شناسایی و در این نمایشگاه عرضه کردیم تا فرصتی فراهم شود که سرمایه گذاران بتوانند از آن استفاده کنند و با استقبال سرمایه گذاران از این ظرفیت ها تحول عظیمی در بحث طرح های سرمایه گذاری و تامین مالی اتفاق خواهد افتاد. 

محمد دهقان منشادی با بیان اینکه امروز اقتصاد یکی از مسایل اصلی و محوری کشور است تصریح کرد: در چنین شرایطی، لزوم ارتقاء جایگاه صنعت مالی و ارتباط مستقیم بین فعالان اقتصادی، مدیران و همچنین آحاد مردم بیش از پیش احساس می شود. 

وی برگزاری نمایشگاه سرمایه گذاری و مالی را رویداد مهمی در تامین مالی دانست و افزود: این نمایشگاه فرصتی ایجاد نمود تا فعالان اقتصادی کشور از ظرفیت های اقتصادی استان یزد در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی استفاده کنند. 

نائب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد همچنین این نمایشگاه فرصت را در اختیار بازار سرمایه قرار داد تا جریان نقدینگی را در مسیر صحیح و جهت تقویت بنگاههای تولیدی به کار گرفته و منابع مالی سرگردان به طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری اختصاص داده شود. 

دهقان منشادی تصریح کرد: با توجه به جایگاه ویژه اقتصادی و صنعتی استان یزد در کشور امیدواریم با حضور ارکان بازار سرمایه، شرکتهای تأمین سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری، بانکها و سکوهای تامین مالی و نهادهای فعال در حوزه سرمایه گذاری و خدمات تأمین مالی بتوانیم با معرفی پروژه های بالقوه سودآور در حوزه فناوری، صنعت، کشاورزی و به ویژه گردشگری، گام های اساسی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد استان برداریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا